Loki nights, scrabble en lokale bussen - Reisverslag uit Arequipa, Peru van Marjolein Jansen - WaarBenJij.nu Loki nights, scrabble en lokale bussen - Reisverslag uit Arequipa, Peru van Marjolein Jansen - WaarBenJij.nu

Loki nights, scrabble en lokale bussen

Door: Marjo

Blijf op de hoogte en volg Marjolein

24 Januari 2010 | Peru, Arequipa

Hola!

Even een korte (aangezien we vannacht om 3 uur uit ons bed getrimd worden voor een 3 daagse trekking) update vanuit Arequipa!

Na 2 dagen Lima hadden we het wel weer gezien. Niet een hele boeiende stad; het leukste was nog wel de bar van het hostel (Loki!) waar we vastgeplakt zaten aan de barkruk. Daarbij niet veel rekening houdend met het feit dat we de volgende dag om 7 uur ons bed uit moesten om onze vlucht naar Cuzco te halen. Brak vliegen bleek met name voor mij geen beste combinatie ;)

Aangekomen in Cuzco hadden we alle hoop dat we ook hier in hostel Loki terecht konden. Helaas bleek dat zelfs in het laagseizoen er een wachtlijst was, waardoor we noodgedwongen afdropen naar een B-locatie, maar wel met badkamer en de hele dag gratis koffie en thee, hoezee! Cuzco viel meer in de smaak dan Lima; erg mooi stadje met verdomd veel steile hellingen, en dat op ca 3 km, dus steunend en kreunend elke dag naar boven naar het hostel. Ook een waanzinnig restaurant ontdekt waar we een oud-Hollandsche spelletjes avond-a-deux hebben gehouden. We kunnen je vertellen dat Spaans scrabblen een extra dimensie heeft: velg met ch, jam met een y, etc. Wij vonden het iig hilarisch... :)

Dag 2 weer naar de bar van het oude vetrouwde Loki, waar we een felbegeerd Loki t-shirt in de wacht hebben gesleept door een sambuca te adten, iets wat zeker aan mij wel besteed is :) Vervolgens met onze nieuwe vrienden Jackomo (Italie), Heim (Israel) en Jaime (Brazil) de lokale discotheken onveilig gemaakt. Heim was de pispaal van de drie en al snel maakten ook wij grappen als ´I would like to order an orange Jew´ ipv orange juice, The Beatles´ ´Hey Jude´ werd verbasterd tot ´hey Jew, and so on and so on... Jaja, de lolbroeken waren uit de kast getrokken.

Volgende dag was iets minder productief en dus op ons dooie gemak stadje verkend en onze Inca trail geboekt, de vierdaagse trekking naar de Macchu Pichu. Enige voorwaarde was dat we de officiele tour pas twee weken later konden doen (het alternatief was een meer avontuurlijke bergtrip, wat niet echt een aanrader blijkt in het regenseizoen), dus hebben we Cuzco achter ons gelaten om 2 weken verder te reizen, alvorens weer terug te keren.

Het weer was trouwens vrij bizar: van felle zon (althans, die hebben we max 10 minuten gezien) tot aan zware regenbuien waarbij de straten binnen 5 minuten blank stonden en Rian en Marjo noodgedwongen maar een café in doken...

Vervolgens vol goede moed de bus naar Puno gepakt, de bakermat voor alle tours naar het Lake Titicaca, hoogste en grootste navigeerbare meer van Zuid Amerika, gelegen op ca 4 km hoogte. Busrit was een giller; deze zou 6 uur duren, ware het niet dat de chauffeur zeker 12 keer is gestopt aan de kant van de weg, uitstapte, zorgelijk onder de motorkap keek om weer terug te keren achter het stuur. Zoals jullie begrijpen duurde de rit geen 6 uur...

Volgende keer meer verhalen over onze belevenissen in Puno en Arequipa, nu oogjes dicht en snaveltjes toe!

Besotes!

• 25 Januari 2010 - 07:23

Christien:

Marjo, heerlijke verhalen zo op de vroege morgen!! Have fun!

Xx chris

• 25 Januari 2010 - 07:48

Stephanie:

Marjo! sounds good! mooie verhalen, genieten! Ben benieuwd of Macchu Pichu gaat bevallen! Tijd vliegt, gezellig als je er weer bent xx steef

• 25 Januari 2010 - 08:43

Lous:

Lein, misschien moet je een keer een boek proberen. Ik lach me altijd de ballen uit mn broek als ik je verhalen lees! Heerlijk even wat afleiding tijdens die kantooruurtjes! Geniet ervan!! Het klinkt allemaal fantastische en als je weer thuis bent, verwacht ik een meer gedetailleerd verslag!
    Liefs!!

• 25 Januari 2010 - 08:52

Marlies:

Hi Marjo (en Rian natuurlijk). Alles okay? Zag net op NOS nieuws over modderstromen etc in Peru. Dat er allemaal toeristen vast zitten, en dat de trein richting Macchu Pichu niet meer gaat..( gelukkig gaan jullie te voet ;-)...klonk vrij heftig. Met jullie alles goed?

Kus Marlies

• 25 Januari 2010 - 09:51

Derk:

Marjo! Goed om te horen dat er genoeg moed wordt ingedronken in de lokale cafes voor de Inca trail!

Geniet!
    d

• 25 Januari 2010 - 13:47

Marieke:

Hee Har, bende gij weer de wijde wereld in getrokken? Ziet er goed uit allemaal.

Ik begin volgende maand weer aan een avontuur als ik naar Vancouver vlieg om de ijsbaan en het Holland Heineken Huis eens te verkennen.

Wie weet kunnen we in maart weer eens meeten. Hou me vooral op de hoogte via deze site!

Liefs, Riek

• 26 Januari 2010 - 09:15

Karli:

its me stinkie again ;-)had je niet gedacht he?!haha. leuke verhalen pop, maar kom maar snel weer terug, komen weer mooie feestjes aan!XXX