Lima! - Reisverslag uit Lima, Peru van Marjolein Jansen - WaarBenJij.nu Lima! - Reisverslag uit Lima, Peru van Marjolein Jansen - WaarBenJij.nu

Lima!

Door: Marjo

Blijf op de hoogte en volg Marjolein

16 Januari 2010 | Peru, Lima

Hola todos!
Even een korte update vanuit Lima! Zelfs in amper 2 dagen hebben we alweer genoeg meegemaakt om een bericht aan te wijden (vinden wij althans :)
Onze vlucht vanaf Schiphol naar Madrid was een daverend succes! Naast ons zat een meisje van onze leeftijd die 4 maanden naar Bolivia ging; we denken dat ze zich alvast aan het voorbereiden was op de primitieve leefomstandigheden daar, want ze had al zeker een week geen deo gebruikt. Een vlucht van amper drie uur wordt dan hels kan ik je vertellen… Het kind stonk als een malle en elke beweging die ze maakte resulteerde in een zweetwalm onze kant op. Nina Simone´s ´I putt a spell on you´ werd dan ook al snel verbasterd tot ´I put a smell on you´… Ze moest daarna ook door naar Peru met dezelfde vlucht als wij, maar we hebben ´r gepramd as soon as we hit land…
Na een korte stop op Madrid (heerlijk broodje Iberico ham soldaat gemaakt) door naar vlucht 2. Goddank zaten alle jankende kinderen niet in onze buurt, dus dat beloofde veel goeds. Zoals de meesten van jullie weten ben ik geen grote fan van vliegen, dus terwijl Ria na het diner aan een lekker kopje thee (echt waar!!) zat, had ik inmiddels 3 glazen wijn en een karaf whisky achter de kiezen. Helemaal top, want heb zowaar een paar uur geslapen.
Aangekomen in een bewolkt Lima door naar hostel Loki (na goede ervaringen in Loki La Paz), waar we uiteraard om 9 uur ´s ochtends nog lang de kamer niet in konden. Het blijft natuurlijk een hostel :) Dus backpack achter gelaten en eerst maar eens de stad verkend. Vervolgens heerlijk een massage gepakt naast het hostel voor een appel en een ei. Het vrouwtje bracht ons naar twee massagekamers en wees op de massagebank naar een soort katoenen badmuts. Dus hop, Marjo uit de kleren (was niet mijn eerste massage), badmuts om mijn knar en heerlijk genesteld op de massagebank. Totdat madame binnenkwam, op mijn schouder tikte en me duidelijk maakte dat de badmuts toch echt een katoenen slip bleek te zijn. Echt een giller, al leek zij het minder grappig te vinden dan wij…Masseren kon ze trouwens niet, maar ontspannen was het wel..
Verder beetje bijgekomen, stad verkend en de eerste pisco sour (lokale sterk waar je glazuur spontaan van je tanden afspringt) soldaat gemaakt. Verder vrienden geworden met de jongen (was eerst verwarring over het geslacht van de beste man, maar bij het horen van de naam Juan Carlos, zijn we er maar van uit gegaan dat het een vent is) van het restaurant van Loki die met liefde strawberry smooothies en srambled eggs voor ons aan t klussen is en ons allemaal lokale drankjes (chichi: soort sangria, maar helaas dan zonder alcohol) aanbiedt.
To be continued, nu eerst genieten van de douche die toch echt niet warmer lijkt te worden dan 13 graden celcius...
Beso, Rianne en Marjo

• 16 Januari 2010 - 17:30

Nicole:

Chicks, dit smaakt naar meer... gaat een mooie maand worden!
    Vooral van die badmuts-slip zou ik graag een foto zien ;-) of is het niet voor herhaling vatbaar?!!
    Dikke kus voor jullie! x Nic

• 16 Januari 2010 - 18:49

Christien:

Marjo, chica!
    Klinkt heerlijk allemaal!

Fijn dat de alcohol je door de vlucht heeft geholpen;)

Enjoy!!

Liefs,
    Christien

• 16 Januari 2010 - 18:58

Martine:

Hahaha, tja dat leren ze je niet bij de Chinese massagetentjes he? Geniet ervan meis, klinkt nu al helemaal te mooi!

Veel liefs
    M

• 17 Januari 2010 - 01:40

Marlous:

Klinkt heerlijk!!
    Wat een prachtig verhaal van de massage! Ik zie het gewoon voor me!!
    Geniet ervan! De douche die niet warmer wordt dan dertien graden.... Hoe warm is het daar nu buiten? Ik ben zojuist weer over besneeuwde wegen naar huis geglibberd..
    Kus!!

• 17 Januari 2010 - 09:17

Eve:

Hahaha Marjo, schitterend! Zie je helemaal zitten met die onderbroek op je hoofd! Geniet! Veel liefs, Eve

• 17 Januari 2010 - 10:23

Minne En Martha:

mooi verhaal! Euh rustig aan met de pisco sour meiden...
    Kus van ons.

• 18 Januari 2010 - 08:05

FLX:

Leuk hoor, zo'n spannende reis weer! Wanneer komen de foto's?!
    En in Peru betekent een snor idd niet altijd automatisch dat het een man is. Laat staan of ze Carlos heten.
    Doe de lama's de groeten.
    X

• 18 Januari 2010 - 13:37

Swannet!:

Wat een super verslag marjo.......met veel plezier gelezen! Veel fun verder....pffff en wat een leuke foto's...toedeledokie...gerrrit en swannet1

• 20 Januari 2010 - 14:50

Dorien:

Skatties klinkt heerlijk!!! Ik wil ook weer op reis... oh ja ik ben net terug. Heel veel plezier en drink af en toe een drankje voor ons! Kus!

• 21 Januari 2010 - 07:44

Vax:

HA HA HA HA, jezus, Marjo, heb jij er ooit over nagedacht om je eigen column te schrijven?? Ik heb echt DUBBEL gelegen! En die muts op je hoofd die dus voor je MUTS bedoeld was! I like, heel geestig. Ria en Marjo, klinkt alsof jullie echt een top tijd hebben daar, heeel erg veel plezier, dikke kus xxxxxx Vax