Cafayate - Reisverslag uit Cafayate, Argentinië van Marjolein Jansen - WaarBenJij.nu Cafayate - Reisverslag uit Cafayate, Argentinië van Marjolein Jansen - WaarBenJij.nu

Cafayate

Door: Marjo

Blijf op de hoogte en volg Marjolein

03 Maart 2008 | Argentinië, Cafayate

Hola!

Inmiddels een week op pad en afgereisd naar het noordwesten van Argentinie, naar de provinciën Salta en Jujuy. De busreis van 20 uur hier naartoe was prima te doen, relaxede stoelen die 170 graden kunnen draaien, zodat je bijna een bed hebt. Lekker filmpjes gekekeken en heel vies busvoer naar binnen gewerkt. De beloofde poepel bleef uit, dus ik was mooi blij gemaakt met een dooie mus.. Naast ons zat het Argentijnse antwoord op juffrouw Jannie, including steunkousen, zwarte bos krullen en snor. Jannie heeft de hele reis liggen snurken en bij het ontbijt dankbaar onze vieze koekjes in haar tas gepropt voor haar kinderen. Mam, heb me helemaal kapot gelachen! Onderweg reed de buschauffeur opeens een afgelegen terrein op, dus we begonnen al te denken dat we verkocht gingen worden voor 300 pesos. Niets bleek minder waar; er werd even een wiel, waar waarschijnlijk ooit profiel op gezeten zal hebben, verwisseld voor een wiel met max. 1 mm meer profiel. Jullie begrijpen dat we met een gerust hart de reis weer hebben voortgezet :)

We zijn twee dagen in Salta geweest, een idyllisch stadje waarbij het stadsleven gecentreerd is rondom een mooi park met brede boulevards en terrasjes. Hier vooral bijgekomen van de spierpijn van 20 uur busreis en onszelf getrakteerd op een heerlijke massage. Verder een prachtige kerk bekeken, met een gondel naar de bergtop gegaan en de lokale ecomomie geboost met al onze terrasjes, lunches en drankjes.

Nu zitten we in Cafayate, prachtig klein dorpje aan de voet van de Andes, liggend in en tussen bergkloven. De busrit er naar toe was adembenemend met waanzinnige berglandschappen. Gister lekker wiijntjes gedronken met twee Argentijnen en 1 Francaise, met als toegift een live tango performance op de accordeon. We gaan zo een toer maken door de Quebrada de Cafayate, oftewel de bergkloven en rotspartijen in de omgeving.

Hoop dat alles in Holanda zijn gang gaat en de eerste blaadjes alweer aan de bomen komen!

Heb trouwens een Argentijnse telefoon sinds gister. Via goedkoopbellen.nl ben ik vanaf een vaste lijn voor een appel en een ei hierop te bereiken. Mijn nummer is: 0054 2317528113.

Liefs en een dikke zoen,
Marjo

• 03 Maart 2008 - 19:04

Mieke:

Hey lieve Marjo! Klinkt goed meis (behalve de dode mus mbt de 'poepel' dan ;) ). Je aankomst/vlucht-verhaal vond ik ook prachtig! Gek toch, nog maar amper een week weg en nu al zo veel bijzondere ervaringen rijker: heerlijk! Nou meis, geniet lekker door van alles en ik houd je verhalen bij!
    Veel liefs vanuit de Hunze (je kamers al vol in gebruik ;) ), x Mieke

• 03 Maart 2008 - 22:09

Roos:

Hola chica, klinkt helemaal super! Ben jaloers! Genier ervan, kus roos

• 03 Maart 2008 - 22:10

Lous:

Lieve Lein!
    Klinkt goed allemaal! 1 week weg inderdaad en je bent lekker bezig met ons op de hoogte houden! keep up the good work!
    liefs!

• 04 Maart 2008 - 08:17

Sey:

Hola chica, geweldige verhalen nu al weer! Mooi! Even de tussenstand vasthouden: een dronken Rus, 2 Argentijnen..what's next!? :)
    Klinkt heerlijk wat jullie tot nu toe al allemaal hebben gezien en meegemaakt. Wanneer volgen de foto's ?
    Hier gaat alles zijn gangetje. Lous, Jenn en Seyda doen hun best op de lokale 'ski- piste'om straks indruk te kunnen maken in de bergen (in welke vorm dan ook: op't ligbed in de zon of op de skies...Heb zo'n vermoeden dat ik bij de eerste discipline beter score! ;) )
    Schat, geniet er lekker verder van en houd ons op de hoogte! XXX Sey

• 04 Maart 2008 - 11:01

Dorien:

Hi Marjo,

Wat een mooie verhalen, klinkt als een paradijsje daar!!! Geniet maar lekker verder en hou ons op de hoogte van alle mooie avonturen! Hier nog weinig blaadjes-wel al bloemetjes om ons op te vrolijken...

Dikke kus Do

• 05 Maart 2008 - 10:03

Rian:

Schat! Klinkt allemaal waanzinnig en volgens mij ben je weer helemaal in je element! :-)
    Geniet en ik kijk uit naar de foto's!
    Liefs en kus

• 05 Maart 2008 - 10:15

Jannie:

Heej schatje!!! I'm so jealous!! die blaadjes laten nl nog even op zich wachten, en ik heb dan vanochtend ook mooi 20 cm ijs van m'n auto kunnen schrappen. Zoo, nu geniet je waarschijnlijk nog meer van je avontuur!
    Blijf ons op de hoogte houden!
    Kisss

• 09 Maart 2008 - 08:54

Nicole:

Mop, super even dat msn gisteren, en heb nu je complete verhaal gelezen. Heerlijk zeg en ik moet lachen om je gedetailleerde en ongecensureerde beschrijvingen. Blijf genieten daar samen, kusjes uit Tanzania,
    Nick

• 10 Maart 2008 - 22:40

Alex:

Ziet er fijn uit! Maar begrijp ik dat jullie niet zelf een auto hebben gehuurd?! jammer, is een mooi avontuur. Maar wat is het er mooi he?!

Er mogen wel wat meer foto's op de site! Misdraag je je wel een beetje tussen al die Gauchos of wordt je al gek van al dat geslijm van ze?!!

Veel plezier!!

beso para ti

• 11 Maart 2008 - 12:52

Martien:

Gerda, wat een heerlijk verhaal. Geniet met volle teugen! Kus Martien

• 11 Maart 2008 - 22:06

Karli:

chica ziet er naar uit dat je heerlijk aan het genieten bent!grote kans dat je nog bekende tegen komt want heb het idee dat half zmijn vriendengroep in argentinie zit, jacomijn clubgenootje en marrit en merel 2 oudhuisgenootjes, mocht je ze zijn saludos!tot die tijd:hasta la vista baby!besos