The trip, part one - Reisverslag uit Jodhpur, India van Marjolein Jansen - WaarBenJij.nu The trip, part one - Reisverslag uit Jodhpur, India van Marjolein Jansen - WaarBenJij.nu

The trip, part one

Door: Marjo

Blijf op de hoogte en volg Marjolein

16 Juni 2005 | India, Jodhpur

Lief thuisfront,

Laatste week Hyderabad was briljant!!

Woensdag was er in een lounge tent/club de ladies night wat gelijk staat aan jezelf volgieten met alle mogelijke cocktails, GRATIS!!! Dat laatste spreekt ons kneiterige Nederlanders natuurlijk zeer aan, met als gevolg dat om half twee er viertien sternakel bezopen meisjes alle jongens gingen keren (waarbij ik vergat dat onze docent ook op de gang lag en een kwarier lang enthousiast het Wilhelmus op de deur heb staan dreunen) en baldadig als we waren ook gingen (half)naakt zwemmen... Met als gevolg dat er drie bewakers ons schuchter verzochten af te taaien, ware het niet dat Hugo ze heeft omgekocht met 100 Rupees, dus het feest kon weer worden voortgezet..
Nog baldadiger als we waren, hadden we ook massaal besloten om het ontbijt te skippen met alle meisjes, wat tevens niet in goede aarde viel bij onze docent.. Wat een boefjes zijn we ook.. ;)

Zaterdagnacht weer terug in de nachttrein naar Mumbai, waar we nog heerijk een dagje in de Taj zaten en bij ons favoriete tentje met onze voetjes in het zand gegeten hebben..

En toen: THE TRIP!!!

Na het hele 'wat ga ik allemaal meenemen, niet teveel want dat past het niet in mijn backpack en wordt ie te zwaar en ik wil nog zoveel kopen' tafereel heben we dan maandagmiddag eindelijk het backpackje op de rug gehesen om de taxi in te gaan; Kwamen we erachter dat we het verkeerde treinstation hadden uitgezocht, waardoor we twee keer zover moesten rijden.. Bloed, zweet en heel veel bijna doodervaringen voor duizenden indiertjes later, hebben we goddank de trein gehaald..

Ook een treinreis in India staat garant voor mooie taferelen; Een zeer gastvrij gezin achter ons wat resulteerde in een heerlijke Indiase vegetarische treinmaaltijd met de handjes naar binnen geschoven, een nachttrein met afgesloten coupes waardoor je je 9 uur in een gevangenis waande en vervolgens een waanzinnig mooie zonsopgang bij Udaipur.

Udaipur was briljant; Het stadje is beroemd door het Lake Palace, een mooi paleis midden in een meer wat bekend is geworden door de opnamen van James Bond's Octopussy.
Kleine kanttekening: Het heeft al tien jaar niet geregend in Udaipur en het meer staat al drie jaar droog.. Maar dat mocht de pret niet drukken, want er was ook nog een ander paleis!

Verder waren er veel koeien, ezeltjes, 5 olifanten, eekhoorns in het hostel, een dakterras bij ons hostel met uitzicht op het meer, oh nee, er is geen meer, zijn we gierend verbrand en hebben we waanzinnig romantisch gegeten (na een top zonsondergang bij het lake palace) met zeer rustgevende idiase trommelmuziek en het lekkerste eten wat ik ooit gehad heb in India.. Kortom een topdag!

Vandaag zouden we met de bus naar Jodhpur gaan (aka de blauwe stad), wij om 6 uur opgestaan, komen we aan op het busstation, blijkt de bus nog 60 kilometer van ons verwijderd te zijn en moesten we drie uur wachten.. Ook dat is India dus acceptee dan maar.. Maar nee, hij had nog wel een alternatief voor ons, een langzame bus met 2 verdiepingen, waarvan de onderste verdieping gewoon stoelen waren waar als tweede verdieping een soort van hondenhokken bovenop geklust waren die ze verkochten als 'sleepers'.. Onze eerste reactie was: No fucking way, do u think we are animals??!! Maar al snel leek het ons beter in te binden en deze kans maar met beide handen aan te grijpen.. Toen we er eenmaal in geklauterd waren, bleek het nog best te doen, hebben we de raampjes open gedraaid en genoten van de hindische muziekjes van de buschauffeur en van de aapjes en ezeltjes onderweg..

Nu net een avond in Jodhpur en het verschil met Udaipur is verschrikkelijk; Het noorden van India staat erom bekend dat de mannen redelijk agressief op westerse vrouwen reageren en ons zien als lustobject en daar ook naar handelen. Udaipur was tegen alle verwachtingen in zeer vredig en kon je zelfs alleen over straat; Hier in Udaipur zijn we in 1 middag en avond op alle mogelijke manieren al lastig gevallen, is Eef over haar hand gelikt (??), ben ik betast door een perverse indier en heb ik een andere stink-Indier op een motor een tik verkocht omdat hij met zijn arm vervaarlijk dichtbij mijn lichaam begon te bewegen.. Trek de Boerka dus maar uit de kast en na zonsondergang sluiten we onszelf op in ons hostel... Haha, nee even zonder dollen, voorzichtig doen we wel..

Verder is Jodhpur een mooie stad met het oude stadsgedeelte helemaal blauw en een briljant fort waarvan we morgen de 5 kilometer lange weg omhoog gaan beklimmen... Wordt nog wat..

Hoop dat iedereen lekker aan het zweten en ploeteren is in de ub en dat de terrasjes weer druk bezocht worden (Beer?)..

Heel veel liefs en een dikke zoen van Marjo!

• 16 Juni 2005 - 20:43

Ems:

Haai Harrie als gewoonlijk ben ik er weer als 1ste bij..wat een mooie verhalen! Durf bijna niet te typen dat we hier heel blij zijn met één dagje iets meer zon dan regen, en dat de UB nog steeds hetzelfde is, enzo.. Zal snel reageren op je mailtje, maar gaat goed hoor! Heb een nieuw buurmeisje, ze is heel leuk maar is je kamer wel compleet aan het verbouwen,je hebt nu een groene muur.. Geniet er nog van en pas op voor die vieze indiers! zoen

• 16 Juni 2005 - 20:59

Jarl:

Klinkt goed marjo! is inderdaad hard ploeteren in de ub en 's morgens erg lang uitstellen om ernaar toe te gaan. Maar die Indiers gek daar, maar pas wel op voor ze!

• 18 Juni 2005 - 09:35

Rianne:

He meis, hier alles nog steeds goed! UB? wat is dat... hahaha, nee ben heerlijk genieten van de laatste weekjes, alleen maar feestjes, mooie baaitjes en een beetje studeren... Kuskus!

• 26 Juni 2005 - 13:07

Rijkie:

Lieve Marjo,

wat ben je toch heerlijke aan het genieten meis!! Ik ben stinkend jaloers...ik ben hard aan het blokken voor mijn laatste tentamens!! Geniet nog even van je laatste weekjes!!

liefs Rijkie

• 30 Juni 2005 - 17:22

Maddy:

Lieve majootje! wat een super coole verhalen! Hier echt een heel stuk minder.....heel veel ub, snif! Heel veel plezier nog laatste twee weken!!! Geniet ervan, dikke kus