The trip, part two - Reisverslag uit Manāli, India van Marjolein Jansen - WaarBenJij.nu The trip, part two - Reisverslag uit Manāli, India van Marjolein Jansen - WaarBenJij.nu

The trip, part two

Door: Marjo

Blijf op de hoogte en volg Marjolein

02 Juli 2005 | India, Manāli

Zwetend zit ik nu achter de computer, geveld door een accute buikgriep.. GRRRR.. Weet niet waar het mis is gegaan, maar weet wel dat ik de komende dagen geen Indiaas voedsel meer aanraak.. Lig nu al twee dagen op bed, maar werd helemaal gek, dus ging maar even mijn heil zoeken in het internetcafe naast het hotel.. De arts is in mijn hotel geweest en vermoedt dat ik slachtoffer ben van, jawel, een salmonella-infectie...

We hebben weer een bizarre week achter de rug; Na met wat een wat bittere nasmaak van de agressiviteit van de mannen in Jodhpur, vertrokken we twee dagen later naar Jaisalmer, een plaatsje in de woestijn, a.k.a de gouden stad welke te boek staat als een stad uit een sprookjesboek geslopen.. Na een busreis van 7 uur met constant 30 paar ogen van gefrustreerde Indiers op ons gericht, kwamen we aan in Jaisalmer wat inderdaad erg Alladin-achtig aandeed. Het dagelijkse leven speelt zich hier voornamelijk af binnen een goudbruin fort met allemaal kleine steegjes, overal winkeltjes, koeien en guesthouses.. We hadden in Jodhpur twee Deense jongens ontmoet waarmee we de kamalensafari aan zouden gaan om ons te weren tegen smerige Indiase kamelendrijvers die ons gingen ruilen tegen nog meer kamelen, dus een twee daagse kamelentocht met 6 man door de Thar dessert was bij deze een feit..

De consequentie was dat we de volgende dag om 6 uur ons bed werden uitgetrimd om aan de trip te beginnen.. Kort samengevat was het echt fantastisch, 2 dagen Indiaas kokerellen op en bij kampvuur, Indiase riedeltjes zingen bij het maanlicht, uren hobbelen op de kamelen en 's nachts een panische marjo bij het aanzien van levensgrote torren op mijn slaapzak!! Ik heb dus de halve nacht met mijn zaklamp om me heen zitten cirkelen om die krengen te lokaliseren en ze vervolgens een rottrap tien meter verder te geven.. Maar dan kwamen ze dus weer terug..GRR

Hierna zijn we naar Jaipur gegaan, niet veel spannends over te vertellen, om vervolgens naar de Taj Mahal te gaan, het 7e wereldwonder! Echt waanzinnig mooi, niet te geloven dat iemand dat uit de grond heeft kunnen stampen.. Ook bizar dat alle Indiase toeristen bij ons westerse aanzien de hele Taj vergaten en om ons heen dromden om een kiekje voor op de Indiase schoorsteenmantel te bemachtigen..

Hierna zijn we naar Delhi gegaan, waar ik de reis met drie dagen heb vertraagd door mijn salmonella (?!) en dus ook niks van Delhi heb gezien, behalve de kamer van het hostel en de man van de room service die me 30 tosti's en 20 flessen cola heeft gebracht.. Ideaal zo'n bel.. ;)

In Delhi hebben we besloten een jeep met chauffeur voor een week te huren om de Himalaya in te trekken, waar we drie dagen geleden mee begonnen zijn. We zitten nu in Shimla op 2000 meter hoogste met een prachtig uitzicht op de Himalaya. Goddank, want de reis hierheen hebben we alleen maar naar mist en regen zitten te kijken en dan zijn haarspeldbochten en idioot rijdende indiers niet heel aangenaam.. We hopen dat de moesson nog uitblijft, anders zitten we de komende week alleen maar chagrijnig te kaarten in het hotel...

Morgen hebben we weer een volle dag jeep voor de boeg om naar Manali te gaan, een heel mooi bergdorp met veel backpackers en heel veel wietplanten.. We'll see...

Skatties, hoop dat het wat aangenamer op de ub is nu de hittegolf weer ten einde is.. Alvast heel veel plezier op het lustrum!!!!

Hele dikke kus, Marjo

  • 02 Juli 2005 - 15:35

    Fred:

    Marjo, het klinkt echt allemaal briljant!!!! Hoop dat je je alweer wat beter voelt zodat je nog kan genieten van je laatste weken. Kus Fred

  • 03 Juli 2005 - 21:58

    Jarl:

    Leuk om weer een neiuw verhaal van je te lezen. Lekker decadent aan het reizen met een eigen jeep chauffeur! Lijkt mij wel relaxed. Hoop inderdaad dat de moesson nog even twee weken uitblijft voor jullie! Hier alles nog hetzelfde, ub dagen draaien enzo. Veel plezier nog en niet teveel kaarten!! x Jarl.

  • 05 Juli 2005 - 11:34

    Marion Jansen:

    Hé Lein,
    Wat weer een geweldig leuk verhaal. Fijn dat je ons zo op de hoogte houdt.
    Geniet van je verbijf!!
    PS: Het is een geruststelling voor ons dat je weer beter bent.

    dikke knuffen van je moeder

  • 05 Juli 2005 - 14:06

    Liesje:

    Lieve Leintje,

    ik zag dat ik je net gemist had op de msn! Sorry, ik was van mijn plaats! Ik geniet volop van je verhalen....hoop dat je je al iets beter voelt!! Mis je en hoop je snel weer te zien
    Dikke kuzzz,
    Lisette

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: India, Manāli

Marjolein
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 97
Totaal aantal bezoekers 33503

Voorgaande reizen:

25 Februari 2008 - 17 Juni 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: