Indonesië part 3:lombok - Reisverslag uit Gili Trawangan, Indonesië van Marjolein Jansen - WaarBenJij.nu Indonesië part 3:lombok - Reisverslag uit Gili Trawangan, Indonesië van Marjolein Jansen - WaarBenJij.nu

Indonesië part 3:lombok

Door: Marjo

Blijf op de hoogte en volg Marjolein

19 Augustus 2013 | Indonesië, Gili Trawangan

Ha allen,

Helaas zit de trip er alweer bijna op en schrijf ik dit vanaf het vliegveld van Abu Dhabi..

Na Bali zijn we doorgetrokken naar Lombok; vanuit Ubud per bus naar Padangbai om vanuit hier de ferry naar Lombok te nemen. Lijkt op de veerboot naar Vlieland, maar dan 1 tandje minder geprofessionaliseerd :) lees: geen broodje kroket, maar een cup met noodles, grillige vertrektijden (1,5 uur vertraging) en op het dek 1 deken van slapende en vretende Indo's. En wij :) Er is een snelle boot, maar we hadden de tijd, dus we hebben lekker 3 uur in het zonnetje op de boot gezeten.

Aangekomen op Lombok gingen we per bus door naar Kuta, niet te verwarren met Kuta op Bali. Deze Kuta is het best te omschrijven als authentiek, nog niet verkloot door toerisme en heeft allemaal prachtige bountystranden, allemaal te verkennen per brommer.

We waren gewaarschuwd om op te letten bij het huren van de scooter, aangezien er talloze louche tenten zouden zijn die je bij het inleveren van de scooter zouden beschuldigen van allemaal schade die je niet gemaakt had, of nog leuker: de scooter zou zogenaamd gejat zijn met een rekening van een paar 100 e aan je broek als gevolg.

Aangekomen in Kuta eerst op zoek naar een slaapplek; na 1,5 uur 'we are full!' gehoord te hebben begon de moed ons in de schoenen te zakken en zaten de backpacks ook niet heel lekker meer.. Bij toeval kwamen we 2 Franse jongens tegen waarmee we in de bus hadden gezeten die een homestay iets buiten het dorp hadden gevonden, waar nog precies 1 kamer was. Vervoer er heen was wat lastig, aangezien het buiten het dorp lag. Maar de man waar zij hun scooter hadden gehuurd had ook nog exact 1 scooter in de aanbieding. Als een kind zo blij met en een slaapplek en een scooter, beiden hartstikke schaars, pikten we de scooter op en reden met backpack en al (was nog best een uitdaging) naar ons logeeradres, een vrij basic maar prima onderkomen bij een familie thuis (incl honden, katten en opa en oma)

'S avonds in het dorpje wat gegeten; bij vertrek was even de vraag hoe de scooter startte... De scooter stond voor een vol terras, dus we stonden al mooi voor lul met ons geklungel.
Ria draaide de sleutel om, gaf iets te enthousiast gas en reed met scooter en al vol de omheining van het terras in, wat gepaard ging met een luid gekraak van de scooter toen deze het hek ramde. En Ria had de scooter nog vast, dus ik zag eerst de scooter en vervolgens Ria voorbij vliegen... Zij begon gelukkig te lachen, dus de schade aan haar viel mee. De scooter kwam er iets minder goed vanaf: de rechter lamp lag helemaal aan diggelen. Met de waarschuwing van diezelfde middag voelden we de bui al hangen, dus baalden flink.